... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

Έρευνα έδειξε ότι δεν πρέπει να χωρίζουμε τα παιχνίδια σε κοριτσίστικα και αγορίστικα

Αποτέλεσμα εικόνας για παιχνιδια
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική, το να αποστασιοποιείς τα παιδιά από τα παιχνίδια και να τους βάζεις ταμπέλες “για αγόρια” ή “για κορίτσια”, μπορεί να οδηγήσει στην ενδυνάμωση των στερεοτύπων και στον περιορισμό της έκφρασης και της δημιουργικότητας των παιδιών, ανεξαρτήτου φύλου.
Συγκεκριμένα, η έρευνα εξέτασε περιπτώσεις που οι γονείς προσπαθούσαν να πάρουν συγκεκριμένα παιχνίδια από τα παιδιά, είτε με αυστηρό τρόπο (με το να τα καταστρέφουν, κρύβουν ή πετάνε ) είτε με παιδαγωγικό τρόπο (προσπαθώντας να εξηγήσουν τους λόγους απαγόρευσης στο παιδιά) και τον τρόπο που η κίνηση αυτή επηρέαζε την ανάπτυξη των παιδιών.
Η Elizabeth Speech, από το Πανεπιστήμιο του Sacramento, California, ανέφερε πως στην αγορά των παιχνιδιών τα “αγορίστικα” παιχνίδια συνδυάζονται με τομείς κυριαρχίας των αντρών, όπως για παράδειγμα η επιστήμη, η τεχνολογία, η μηχανολογία, και τα μαθηματικά ενώ τα “κοριτσίστικα” παιχνίδια συνδυάζονται με τομείς γυναικείους και μητρικούς, όπως για παράδειγμα φροντίδα, μεγάλωμα παιδιών, οικιακές εργασίες κά.
Σε ομιλία της στο Πανεπιστήμιο, η Speech δήλωσε: Όταν αποκλείουμε τα διαστημικά και επιστημονικά παιχνίδια από τα κορίτσια ή τα παιχνίδια με επικοινωνιακές ιδιότητες  από τα αγόρια,  εμποδίζουμε σοβαρά τον τρόπο ανάπτυξης των παιδιών.
Εάν τα παιδιά , δεν είναι εκτεθειμένα σε όλες τις επιλογές, δεν θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις ικανότητες τους  και δεν θα είναι αποδοτικά στη μετέπειτα ζωή τους.  Αλλά εάν κοιτάξουμε ακόμη βαθύτερα, με αυτόν τον τρόπο διαχωρισμού προωθούμε το στερεότυπο, ότι τα αγόρια είναι καλά στα μαθηματικά και τα κορίτσια όχι. Έτσι, τα κορίτσια ωθούνται στο να μην προσπαθούν να μπουν στο μαθηματικό πεδίο, γιατί ο χώρος δεν είναι για κορίτσια.
Επίσης, η Speech  ανάφερε πως δεν είναι μόνο θέμα χρωμάτων (το “μπλέ” για αγόρια και το “ροζ” για κορίτσια) κι πως εάν απλά αλλάξουμε τα χρώματα στα παιχνίδια δεν θα αλλάξει κάτι ουσιαστικό. Αυτός είναι ένας λάθος τρόπος προσέγγισης του ζητήματος, που θα μπορούσε να οδηγήσει και σε παρεξηγήσεις.
Το σημαντικότερο είναι ότι η έρευνα απέδειξε ότι τα κοινωνικά στερεότυπα ξεκινούν μέσα από την οικογένεια και “καταδιώκουν” τα παιδιά από μικρή ηλικία. Γι’ αυτό θα πρέπει όλοι να προσπαθήσουμε να τα προσπεράσουμε και να ξεπεράσουμε.
Είναι ουσιαστικό, οι γονείς αλλά και όσοι αγοράζουμε δώρα για τα παιδιά, να κατανοήσουμε ότι διαφορετικού είδους παιχνίδια αναπτύσσουν και διαφορετικές ικανότητες στα παιδιά.
Πρέπει, να σκεφτούμε “εξώ από το κούτι” και να παραδεχτούμε ότι αγοράζοντας για ένα κορίτσι ένα παιχνίδι για να μάθει να χτίζει σπίτια, δεν πλήττουμε τη θηλυκότητα του. Αντίθετα, του μαθαίνουμε τη διαδικασία που χρειάζεται για να φτιαχτεί και να ολοκληρωθεί ένα έργο και τις ανάγκες που προκύπτουν. Το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται πιο πρακτικά και αναλυτικά.
Αντίστοιχα, με το να επιτρέπουμε σε ένα αγόρι να παίζει με κούκλες και να μαθαίνει να φροντίζει και να είναι τρυφερό, το βοηθάμε να αναπτύξει επικοινωνιακές ικανότητες και δημιουργούμε τις βάσεις για έναν ολοκληρωμένο ενήλικα και έναν επιτυχημένο γονιό.
Συνεπώς,  ας βγάλουμε από το μυαλό μας τις μπλε και ροζ ταμπέλες γιατί η ζωή των παιδιών πρέπει να είναι πολύχρωμη!

http://www.epaggelmagynaika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: