... 1 στις 3 γυναίκες κάποια στιγμή στη ζωή της θα αντιμετωπίσει σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία από τον σύντροφό της-1 στις 5 γυναίκες θα πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού-Δεν είσαι η Μόνη...Δεν είσαι Μόνη....-24ωρη Γραμμή SOS 15900- Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Θηβαίων

Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

11 σεξιστικές διαφημίσεις κατά των γυναικών που δεν θέλουμε να ξαναδούμε

«Επειδή η αθωότητα είναι πιο σέξι απ’ ότι νομίζετε» και «Αν δεν σας το δώσει, πάρτε το μόνοι σας» είναι μόνο δύο από τις ατάκες από παλιές διαφημίσεις, που δείχνουν μια εποχή γεμάτη προκατάληψη και καχυποψία έναντι των γυναικών. Τί σκέφτονταν άραγε οι διαφημιστές εκείνοι;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κοινωνία μας έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της μέχρι να υπερνικήσει ιδεολογίες, όπως ο σεξισμός και ο ρατσισμός ειδικά προς το γυναικείο φύλο. Υπάρχει κάποια πρόοδος σε σχέση με το παρελθόν, αλλά ο μισογυνισμός καλά κρατεί. Παλιές διαφημίσεις δείχνουν μια εποχή γεμάτη προκατάληψη και καχυποψία έναντι των γυναικών. Τί σκέφτονταν άραγε οι διαφημιστές εκείνοι; Ότι αυτές οι διαφημίσεις θα είχαν επιτυχία;
«Κατά πάσα πιθανότητα είναι άντρες που δημιούργησαν αυτές τις διαφημίσεις», λέει μια πρώην διαφημίστρια και νυν επικεφαλής σε τμήμα μάρκετινγκ. «Άντρες εξάλλου δεν δούλευαν μόνο τότε; Ακόμα και σήμερα κάθε μέρα βλέπεις κακές διαφημίσεις εκεί έξω. Σεξιστικές, ρατσιστικές ή ακατάλληλες είτε για γυναίκες, είτε για άτομα άλλης θρησκείας, είτε είτε, είτε. Ο ρατσισμός μας αφορά όλους, όχι μόνο τις γυναίκες. Έχουμε τώρα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το πρόβλημα εντείνεται, αντί να ευαισθητοποιείται ο κόσμος».

Τα Kellogg’s και η σκληρά εργαζόμενη νοικοκυρά



Δεν υπάρχει τίποτα πιο νόστιμο και υγιεινό από ένα μπολ δημητριακών, για να σου δώσει ενέργεια στη σύζυγο για μια μέρα γεμάτη δουλειές στο σπίτι. Η
 Kellogg’s το 1932 εισήγαγε στην αγορά ένα νέο, εμπλουτισμένο με βιταμίνες προϊόν, το Pep. Τα δημητριακά αυτά ήταν ο κύριος ανταγωνιστής των Wheaties τότε. Η Kellogg’s ενθάρρυνε τις γυναίκες να τα καταναλώνουν όχι μόνο για να πάρουν την ενέργεια που χρειάζονταν, αλλά και επειδή η νοικοκυροσύνη τους θα τις έκανε ακόμη πιο όμορφες στα μάτια των συζύγων τους. Θου κύριε.

Καφές Chase & Sanborn (με ολίγον τί από ενδοοικογενειακή βία)



Τί, δεν χτυπούν όλοι οι άντρες τις γυναίκες τους στον πισινό σαν να ήταν παιδάκια, όταν ο καφές τους δεν είναι όπως τον θέλουν;
Αυτό υπαινισσόταν η Chase & Sanborn σε αυτή τη διαφήμιση του 1952 για τον καφέ της. Το συγκεκριμένο προϊόν ήταν μάλιστα συμπιεσμένο, για να διατηρεί τη φρεσκάδα του. Καλό το προϊόν και πρωτοποριακό, αλλά προφανώς οδηγούσε τους άνδρες στη βία, όταν οι γυναίκες τους δεν ήξεραν να το χρησιμοποιήσουν σωστά.

Το χριστουγεννιάτικο θαύμα της Hoover



Τί καλύτερο από να δουλεύεις σαν το σκυλί για να έχεις καθαρό το σπίτι σου την Ημέρα των Χριστουγέννων και να ανταμείβεσαι για αυτό, όπως ένα παιδί που δεν έκανε αταξίες σήμερα.
Σε αυτή τη διαφήμιση του 1953, η Hoover δεν προτείνει να δώρισουν οι άντρες στις γυναίκες τους μια σκούπα ως ένδειξη εκτίμησης για όσα κάνουν, αλλά για να είναι πιο ευτυχισμένες όχι μόνο τα Χριστούγεννα, αλλά και όλο το χρόνο. Είχαν ακόμη και το θράσος να υποδείξουν ότι ένας άντρας δεν θα αγόραζε την ηλεκτρική αυτή σκούπα στη γυναίκα του, αν δεν ενδιαφερόταν πραγματικά γι’ αυτήν.

Το Lysol και η απελπισμένη σύζυγος

Υπάρχουν τόσα λάθη εδώ, που δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιό είναι χειρότερο από το άλλο. Αυτή η διαφήμιση των μέσων του προηγούμενου αιώνα είναι της Lysol και υποδείκνυε στις γυναίκες να πλένουν την ευαίσθητη περιοχή τους με το αντισηπτικό σαπούνι-προϊόν της εταιρείας που ούτε ασφαλές ήταν, ούτε τόσο αγνό όπως ισχυρίζονταν. (Παρεμπιπτόντως, για αρκετό καιρό οι γυναίκες ενθαρρύνονταν να χρησιμοποιούν το Lysol ακόμη  και ως αντισυλληπτικό, το οποίο δεν ήταν σε καμιά περίπτωση καν μέθοδος αντισύλληψης).
Επίσης η Lysol υποδείκνυε ότι οι γυναίκες ήταν αποκλειστικά υπεύθυνες για να διατηρούν τους εαυτούς τους και τους συζύγους τους «πρόθυμους και ευτυχισμένους παντρεμένους εραστές». Χρησιμοποιώντας κωδικοποιημένη γλώσσα και εστιάζοντας στις φοβίες των γυναικών, η εταιρία κατάφερε να τις πείσει να χρησιμοποιήσουν το χημικό αυτό προϊόν στην ευαίσθητη περιοχή τους.
Δεν ξέρουμε για σένα, αλλά εμείς γελάσαμε πολύ διαβάζοντας το φυλλάδιο της Lysol σχετικά με θέματα γυναικείας υγιεινής. Γελάσαμε για να μην κλάψουμε.

Η Tab Soda και το «Mindsticker»

Δεν είναι η προσωπικότητά σου, η αίσθηση του χιούμορ σου, η νοημοσύνη σου ή η καλοσύνη σου χαρακτηριστικά, για τα οποία θα γυρίσει ο άλλος να σε κοιτάξει. Όχι, σύμφωνα με την Tab Soda τουλάχιστον. Είναι το κορμί σου.
Σύμφωνα με τη διαφήμιση, για να είσαι υγιής δεν αρκεί να τρώς σωστά και να γυμνάζεσαι. Για να είσαι πραγματικά υγιής, πρέπει να πίνεις Tab Soda. Το προϊόν αυτό δεν κυκλοφορεί σήμερα, ίσως γι΄ αυτό το λόγο.

7-Up … στο μπιμπερό;

Ξέχασες να ταΐσεις το παιδί σου;  Δεν πειράζει. Δώστου μια 7-Up και καθάρισες.
Για να τους δώσουμε και κάποια ελαφρυντικά, η 7-Up χρησιμοποιούσε κανονική ζάχαρη εκείνη την εποχή και όχι σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης ως γλυκαντική ουσία μέχρι κάποια στιγμή στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Ωστόσο, αυτό δεν το έκανε το «καθαρό» και «υγιεινό» ποτό που ισχυρίζονταν ότι ήταν.
Η πρότασή τους ήταν να αναμιγνύουν οι μαμάδες το «θρεπτικό» αυτό ρόφημα σε γάλα μωρών για να τα ενθαρρύνουν να το πιούν. Η πρόταση ήταν γελοία, αλλά τουλάχιστον ήταν καλύτερη από αυτό που κάνουν ορισμένοι γονείς σήμερα κόβοντας τελείως το γάλα.

Van Heusen και τα πουκάμισα Oxford (μόνο για άνδρες λευκούς)

Δεν είμαστε καν σίγουροι τί θέλει να πει ο ποιητής με αυτή τη διαφήμιση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι ρατσιστική.
Σε αυτή τη διαφήμιση του 1952 υποδηλώνεται ότι οι έγχρωμοι άνθρωποι (που απεικονίζονταν ως πρωτόγονοι και απειλητικοί) θα μπορούσαν να δείχνουν κάπως πιο «εξελιγμένοι» αρκεί να φόραγαν ένα από τα πουκάμισα Oxford της εταιρείας Van Heusen. «Λέγεται ότι θα έδινε και τα δόντια ενός αγριόχοιρου προκειμένου να αποκτήσει ένα πουκάμισο Van Heusen Oxford!». Πρέπει να είναι μια από τις πιο προσβλητικές φράσεις που έχουμε διαβάσει ποτέ.

Baby Soft και το παιδικό μοντέλο τους

Μια εταιρεία κάποτε, η Love Cosmetics, προσπάθησε να μας πείσει ότι ένα άρωμα που προοριζόταν για κοριτσάκια ήταν το «πιο σέξι άρωμα που υπήρχε».

Η Sears και ο φιλικός για τα νύχια φούρνος

Όταν η εταιρεία Sears έβγαλε τον αυτοκαθαριζόμενο φούρνο Kenmore το 1971, η διαφήμιση έδειχνε μια γυναίκα να πείθει τον σύζυγό της να της τον αγοράσει λέγοντάς του ότι δύσκολα μπορεί τώρα κάποια να καθαρίσει το φούρνο της, γιατί σπάει τα νύχια της, όπως είχε συμβεί σε κείνη.
Η διαφήμιση φαινόταν ωραία, αν και κάπως ρατσιστική, μέχρι που στο κάτω μέρος της, έγραφε το εξής σλόγκαν: «Σχεδιάστηκε για σας, αλλά είναι φτιαγμένη για το σύζυγό σας». Ή που θα μαγειρεύει ο σύζυγος ή που θα χαίρεται το ωραίο μανικιουρ της γυναίκας του μιας και δεν θα σπάει πια τα νύχια της. Δεν είμαστε σίγουροι τί εννοεί, αλλά μάλλον το δεύτερο.

Η Warner ‘s και το Little Fibber

Η Warner’s σε μια διαφήμισή της για σουτιέν το 1965 επικεντρώθηκε σε ένα μόνο σχήμα σώματος – το «αχλάδι». Ευγενικό εκ μέρους τους να θέλουν να βοηθήσουν τις «άτυχες» αυτές γυναίκες με το μικρό στήθος, το λεπτό ψηλά σώμα και φαρδύ στο κάτω μέρος, ωστόσο με τον τρόπο αυτό είναι σαν να λένε στις γυναίκες ότι το σώμα τους δεν είναι «το κατάλληλο σχήμα σώματος». Επιπλέον, αποκαλούσαν τις γυναίκες αυτές λόγω μικρού στήθους «Μικρές κατεργάρες». Απαίσιο!
Α, και για να βοηθήσουν αυτές τις γυναίκες να αποκτήσουν λεπτούς γοφούς (κάτι που κανείς δεν ρώτησε ποτέ αν πραγματικά ήθελαν), η Warner’s λάνσαρε τη ζώνη Concentrate μαζί με το σουτιέν. Έτσι οι γυναίκες αυτές θα μπορούσαν τελικά να αποκτήσουν το σώμα που ο καθένας απαιτούσε από αυτές να έχει.

Το άφτερσέιβ Jade East

pqrn2onwcewkfxiqodgv
Tο aftershave δεν χρησιμοποιείται τόσο ευρέως σήμερα όσο παλαιότερα. Η διαφήμιση για το aftershave Jade East ενθάρρυνε τους άνδρες να βγουν και να το αγοράσουν οι ίδιοι για τον εαυτό τους αντί να στείλουν τις συζύγους τους – τόσο καλό ήταν το προϊόν.
Εντούτοις, είναι σαφές ότι η διαφήμιση κρύβει κάποιο σεξουαλικό υπονοούμενο δεδομένου του σλόγκαν «αν δεν σας το δώσει, πάρτε το μόνοι σας». Πρόσθεσε σε αυτό το γεγονός ότι η διαφήμιση κυκλοφόρησε το 1969 (στη μέση του πολέμου με το Βιετνάμ, κατά τη διάρκεια του οποίου πολλές Βιετναμέζες υπέστησαν κατά συρροή σεξουαλικές επιθέσεις από Αμερικανούς στρατιώτες) και έχεις διαθέσιμη μια απαίσια και ρατσιστική διαφήμιση.


Πηγή: urbo.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: